Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

Prevádzkovateľ / Predávajúci:
CSMD - Libelula s.r.o.
Sídlo: Blhovce 230, 980 32 Blhovce
IČO: 56070837
DIČ: 2122176023
Nie je platiteľom DPH
Email: info@libelula.sk
Telefón: +421 907 097 037
Web: www.libelula.sk

I. Úvodné ustanovenia

1.1 Tento reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcimi, ktorí sú spotrebiteľmi, pri uplatňovaní práv zo zodpovednosti za vady tovaru zakúpeného prostredníctvom internetového obchodu www.libelula.sk.

1.2 Práva a povinnosti neupravené týmto poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka (č. 40/1964 Z.z.) a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

II. Zodpovednosť za vady

2.1 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri jeho prevzatí Kupujúcim, a ktoré sa prejavia do 24 mesiacov od prevzatia.

2.2 Na produkty vyrobené na základe osobitných požiadaviek Kupujúceho (napr. personalizovaný dizajn, meno dieťaťa, fotografia, vlastný text) sa reklamácia nevzťahuje, pokiaľ bola vada spôsobená poskytnutím nesprávnych alebo neúplných podkladov Kupujúcim alebo schválením návrhu.

2.3 Pri použitom tovare sa zmluvné strany môžu dohodnúť na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov.

2.4 Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené:

  • nesprávnym použitím tovaru

  • mechanickým poškodením

  • opotrebovaním bežným používaním

III. Uplatnenie reklamácie

3.1 Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu prostredníctvom:

3.2 Kupujúci je povinný priložiť k reklamácii:

  • kópiu dokladu o kúpe

  • popis vady

  • prípadne fotografiu poškodeného tovaru

3.3 Predávajúci vydá Kupujúcemu potvrdenie o prijatí reklamácie a vybaví ju najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia.

IV. Spôsob vybavenia reklamácie

4.1 Ak ide o odstrániteľnú vadu, má Kupujúci právo na:

  • bezplatné odstránenie vady

  • alebo výmenu tovaru za nový

4.2 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru:

  • má Kupujúci právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy

4.3 V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci nárok aj na náhradu nevyhnutných nákladov (napr. poštovné), ktoré preukázateľne vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie.

V. Reklamácie personalizovaných výrobkov

5.1 Personalizované produkty (s menom, vlastným textom, fotografiou a pod.) sú vyrábané na základe výslovného súhlasu Kupujúceho s ich návrhom. Na takéto produkty sa reklamácia z dôvodu nespokojnosti s dizajnom alebo textom neuplatňuje.

5.2 Pri výrobe personalizovaných výrobkov je vždy vyžadovaná platba vopred. Objednávku nie je možné stornovať po jej potvrdení a schválení návrhu.

VI. Záverečné ustanovenia

6.1 Tento reklamačný poriadok je platný a účinný odo dňa jeho zverejnenia na webovej stránke Predávajúceho.

🗓️ Účinnosť od: 04.04.2025

Tento dokument tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok a Podmienok ochrany osobných údajov zverejnených na stránke www.libelula.sk.